Mind the gap

 

Hoe werkt het?

 

Mind The Gap bestaat uit vijf modules. De cursus vindt plaats via Instagram. Via IGTV’s (korte talks of workshops), posts en Stories ontvang je alle kennis die je nodig hebt, waarna je zelf aan de slag gaat met oefeningen en korte workshops in het Work Book dat je bij aanvang ontvangt. Elke week uploaden we een nieuwe module, die je zelf kunt volgen op een moment dat voor jou uitkomt. We raden je aan om één dagdeel (ochtend of middag) per week vrij te houden voor Mind The Gap.

 

 

 

Hoe werkt het?

 

 Mind The Gap bestaat uit vijf modules. De cursus vindt plaats via Instagram. Via IGTV’s (korte talks of workshops), posts en Stories ontvang je alle kennis die je nodig hebt, waarna je zelf aan de slag gaat met oefeningen en korte workshops in het Work Book dat je bij aanvang ontvangt. Elke week uploaden we een nieuwe module, die je zelf kunt volgen op een moment dat voor jou uitkomt. We raden je aan om één dagdeel (ochtend of middag) per week vrij te houden voor Mind The Gap.




0
Gaaf nummer

The power of branding 

De succesformule van sterke merken

 

Wat maakt een sterk merk en hoe kun je die inzichten toepassen op jouw eigen bedrijf? We duiken in de wondere wereld van branding en we leren merken (en jouw markt) analyseren, zodat je de basiskennis voor om een sterk merk te bouwen voor eens en voor altijd op zak hebt. Aan het eind van deze module weet je:

 

✔ Alle ins en outs over branding

✔ Hoe inspirerende merken te werk gaan

✔ Wat jij de wereld écht wilt geven

✔ Hoe jouw markt in elkaar zit

✔ Hoe je het proces naar een sterk merk aanvliegt

Get to the core

Jouw merkessentie scherp vastgelegd (hart) 

 

Wie niet kiest, verliest. Sterke merken weten haarfijn wie ze zijn en waarom ze doen wat ze doen; ze durven écht te kiezen en hun focus geeft hen houvast en eigenheid. We ontwikkelen stapsgewijs een beknopte Brand Core (merkidentiteit) die jou vanaf nu full focus geeft in alles dat je doet. Aan het eind van deze workshop-module weet je:

 

  • Je visie en missie superscherp te verwoorden
  • Hoe je eindelijk écht focus kunt (en durft) aanbrengen in waar je voor staat
  • Wat jouw allerbelangrijkste kernwaarden zijn
  • Wat jouw merkpersoonlijkheid is en hoe je die slim kunt inzetten
  • Wat de allergrootste unieke krachten van jouw merk zijn

Voeg je koptekst hier toe

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Je bent als impactmaker gestart met een onderneming. Je hebt een concreet product/dienst dat je in de markt wilt zetten, maar het ontbreekt aan focus en een duidelijke strategie.

 Je krijgt veel positieve reacties op jouw bedrijf, maar te weinig mensen doen daadwerkelijk een aankoop.

✔ Je werkt bij een duurzaam merk met een concreet product en je wilt jezelf (of samen met je collega’s als groep) strategisch ontwikkelen zonder een prijzig traject in te gaan met een derde partij.

Voor wie is deze cursus?

Je bent de passie kwijt voor jouw onderneming en weet niet wat je moet doen om consumenten in beweging te krijgen.

 

 

Je bent tevreden met hoe jouw onderneming loopt, maar wilt blijven groeien – er zit nog veel meer in!

 

Je merkt dat de wereld verandert, je markt verzadigd en/of je klanten worden minder loyaal. Je zoekt naar houvast en nieuwe manieren om jouw doelgroep te bereiken. 

 

 

MIND THE GAP

Je hebt een fantastisch idee. Een duurzaam product of dienst waar niet alleen jij blij van wordt, maar de wereld ook. Maar hoe zet je het (nog beter) in de markt? Hoe overbrug je het gat tussen jouw missie en de duurzame consument, zodat hij vol overtuiging voor jou kiest? Welke strategie past bij jou als ondernemer en hoe vertaal je die naar een sterk merk, waarmee je mensen in hun hart raakt? Deze cursus is je antwoord.

 

WAT ZIEN WE?
Kijken, kijken – niet kopen

 

Je kent het wel: die klant die altijd binnenkomt en enthousiast is, maar nooit echt iets koopt. Je bent niet de enige met dit probleem. Met name duurzame ondernemers kampen hiermee. Uit onderzoek blijkt namelijk dat veel consumenten wel duurzamer wíllen consumeren, maar slechts weinig mensen doen het echt. We noemen dit het attitude-behaviour gap: de positieve houding van consumenten tegenover duurzame producten of diensten, die zich maar zelden vertaalt in een daadwerkelijke aankoop. Dit wordt ook wel het 30:3 syndroom genoemd: 30% van consumenten claimt een ‘duurzame consument’ te zijn, terwijl duurzame producten zelden meer dan 3% van het marktaandeel bezitten. Hoe kan je dit gat als duurzame ondernemer overbruggen? En hoe vertaal je dit naar een scherpe merkstrategie, waarin je de consument meeneemt in jouw verhaal? Voor de duurzame ondernemer is dat niet altijd even gemakkelijk. Omdat idealen en intrinsieke drijfveren vaak voorop staan, ontbreekt het soms een beetje aan de business- en branding kant. Maar een gezond bedrijf heeft beide nodig. 

Mind The Gap is een vijfweekse cursus waarin je stapsgewijs leert hoe je vanuit jouw kern en missie de brug slaat tussen jou en het leven van je (potentiële) klanten. Je zult ervaren hoe het is om niet alleen vanuit idealen, maar ook – juist! – vanuit een goed doordachte strategie te werken. Schrijf je nu in! 

 

Voor wie? 

Is de cursus wel geschikt voor jou? Herken je je hierin, dan is deze cursus voor jou gemaakt. Twijfel je nog? Stuur ons dan een mail of DM, dan helpen we jou graag!

✔ Je bent als impactmaker gestart met een onderneming. Je hebt een concreet product/dienst dat je in de markt wilt zetten, maar het ontbreekt aan focus en een duidelijke strategie.

✔ Je krijgt veel positieve reacties op jouw bedrijf, maar te weinig mensen doen daadwerkelijk een aankoop.

✔ Je bent de passie kwijt voor jouw onderneming en weet niet wat je moet doen om consumenten in beweging te krijgen. 

✔ Je merkt dat de wereld verandert, je markt verzadigd en/of je klanten worden minder loyaal. Je zoekt naar houvast en nieuwe manieren om jouw doelgroep te bereiken. 

✔ Je bent tevreden met hoe jouw onderneming loopt, maar wilt blijven groeien – er zit nog veel meer in!

Hoe werkt het?

Mind The Gap bestaat uit vijf modules. De cursus vindt plaats via Instagram. Via IGTV’s (korte talks of workshops), posts en Stories ontvang je alle kennis die je nodig hebt, waarna je zelf aan de slag gaat met oefeningen en korte workshops in het Work Book dat je bij aanvang ontvangt. Elke week uploaden we een nieuwe module, die je zelf kunt volgen op een moment dat voor jou uitkomt. We raden je aan om één dagdeel (ochtend of middag) per week vrij te houden voor Mind The Gap.

Waarom Mind The Map de moeite waard is:

·      Je geeft jezelf de kans om eindelijk eens uit de dagelijkse sleur te stappen en vanuit beproefde methodes en op overstijgend niveau aan je bedrijf te werken.
·      Je bespaart een hoop kosten. Doordat de cursus digitaal wordt gegeven, kunnen wij de prijs laag houden en jou toch alle expertise en tools geven die je nodig hebt.  
·      Je haalt je investering er in een mum van tijd uit, omdat je gericht en goed doordacht aan de slag kunt.  
·      Je kunt Mind The Gap zowel als ZZP’s als met een groep (collega’s) volgen. Alle oefeningen zijn ontwikkeld om zowel individueel als in groepsverband uit te voeren. 
·      De kennis en tools die je ontvangt, neem je voor de rest van je ondernemersleven mee. Je kunt deze methode voor jezelf blijven herhalen.
·      De cursus is een online community van ambitieuze duurzame ondernemers. We bieden je de mogelijkheid om andere duurzame ondernemers te leren kennen en onderling te sparren.

Wat zit er allemaal inbegrepen in de cursus?

o   5-weekse cursus bestaande uit 5 modules;
o  2 maanden extra toegang tot alle lessen en video’s;
o  Digitaal naslagwerk met alle lessen, opdrachten en tips in de vorm van een ebook; 
o  Je krijgt fysieke tools opgestuurd ter ondersteuning van de cursus zoals het waardenspel en een Canvas voor jouw strategie;
o  Talloze voorbeelden van succesvolle, duurzame bedrijven;  
o  Live sessie tijdens de cursus waarin je gericht vragen kunt stellen.

Goals

Aan het einde van de cursus heb je dit bereikt:

✔ Je hebt een scherpe Brand Core ontwikkelt die de basis vormt voor een sterk merk;

✔ Je bent weet waar jouw kracht ligt, bent weer enthousiast over jouw bedrijf en hebt een duidelijke focus;

✔ Je weet hoe je het gat kunt dichten tussen jou en de duurzame consument;

✔ Je bent weet waar jouw kracht ligt, bent weer enthousiast over jouw bedrijf en hebt een duidelijke focus;

✔ Je weet hoe je het gat kunt dichten tussen jou en de duurzame consument;

✔ Je hebt op basis van de Donuteconomie nieuwe manieren van duurzaam ondernemen ontdekt;

✔ Je hebt een concrete strategie op zak waardoor jij je nu volledig kan richten op hetgeen waar jij goed in bent en van geniet: ondernemen.

 Wie zit er achter
MIND THE GAP?

Sara Dubbeldam (@when_sara_smiles) is duurzame mode-journalist en merkstrateeg. Vanuit haar achtergrond in branding en communicatie ontwikkelde ze de merkpositionering en -strategie voor verschillende (duurzame) merken in de B2B- en B2C sector. Door haar huidige werk in de duurzame modewereld staat ze dagelijks in contact met zowel merken als de consument. Het valt haar op dat het bij veel kleinere duurzame merken wel goed zit met hun idealen, maar doordat de strategische bril ontbreekt, blijven ze klein. Zonde! In Mind The Gap bundelt ze al haar kennis over branding en leert ze je alles over merkstrategie, zonder dat je daar een heel (prijzig!) traject voor in hoeft.

“Vanuit een concrete methode – iedereen kan het! – gaan we voor jou een scherpe merkkern neerzetten. Zodat je een betekenisvolle merkbasis hebt die mensen in het hart raakt en de tand des tijds doorstaat”.

 

Anne van Veen (@anne_vveen) is duurzaamheids- en contentadviseur en mede-oprichter van het platform @fair_friday. Als duurzaamheidsadviseur helpt zij bedrijven onder andere bij het vormen van een duurzame strategie en het realiseren van ketensamenwerkingen. Zo heeft zij onder andere meegewerkt aan het integreren van de donuteconomie in de Gemeente Amsterdam. Daarnaast heeft zij tijdens haar studie ‘Social Policy and Public Health’ een jaar onderzoek verricht naar het attitude-behaviour gap bij duurzame consumenten. De uitkomsten hiervan hebben veel inzichten gegeven over de knelpunten die consumenten ervaren bij duurzame aankopen. In Mind the Gap zal zij de lessen uit de praktijk en theorie bundelen, zodat jij een krachtige strategie kunt ontwikkelen voor jouw onderneming.

 

“Duurzaam ondernemen vraagt niet simpelweg om het design van jouw product aan te passen, maar het design van jouw hele onderneming.
Het gedachtegoed van de ‘
Donut economie’ geeft mooie handvatten om dit te realiseren. Met deze cursus ontwikkel je een
strategie om een duurzaam, gezond bedrijf te bouwen en het gat te dichten tussen
jou en de (potentiële) duurzame klant.”

Let’s close the gap!

Ben jij klaar om jouw bedrijf een boost te geven?
Om jouw merk sterk neer te zetten, jouw potentiële klanten (nog) beter te bereiken
en een strategie te ontwikkelen om in de kern een duurzaam bedrijf te zijn?

 

5/5