MIND THE GAP

De strategische instagramcursus voor impactmakers. 

 

Je hebt een fantastisch idee. Een duurzaam product of dienst waar niet alleen jij blij van wordt, maar de wereld ook. Maar hoe zet je het (nog beter) in de markt? Hoe overbrug je het gat tussen jouw missie en de duurzame consument, zodat hij vol overtuiging voor jou kiest? Welke strategie past bij jou als ondernemer en hoe vertaal je die naar een sterk merk, waarmee je mensen in hun hart raakt? Deze cursus is je antwoord.

 

Wat zien we?

Kijken, kijken – niet kopen

 

Je kent het wel: die klant die altijd enthousiast is, maar nooit echt iets koopt. Je bent niet de enige met dit probleem. Met name duurzame ondernemers kampen hiermee. Uit onderzoek blijkt namelijk dat veel consumenten wel duurzamer wíllen consumeren, maar slechts weinig mensen doen het echt. We noemen dit het attitude-behaviour gap: de positieve houding van consumenten tegenover duurzame producten of diensten, die zich maar zelden vertaalt in een daadwerkelijke aankoop. Dit wordt ook wel het 30:3 syndroom genoemd: 30% van consumenten claimt een ‘duurzame consument’ te zijn, terwijl duurzame producten zelden meer dan 3% van het marktaandeel bezitten. Hoe kan je dit gat als duurzame ondernemer overbruggen? En hoe vertaal je dit naar een scherpe merkstrategie, waarin je de consument meeneemt in jouw verhaal? Voor de duurzame ondernemer is dat niet altijd even gemakkelijk. Omdat idealen en intrinsieke drijfveren vaak voorop staan, zien we dat de aandacht soms ontbreekt aan de business- en branding kant. Maar een gezond bedrijf heeft beide nodig. 

 

Mind The Gap is een vijfweekse cursus waarin je stapsgewijs leert hoe je vanuit jouw kern en missie de brug slaat tussen jou en het leven van je (potentiële) klanten. Je zult ervaren hoe het is om niet alleen vanuit idealen, maar ook – juist! – vanuit een goed doordachte strategie te werken.

Wanneer: Op 20 september gaat de cursus van start en loopt tot 18 oktober. 

 

Wie: De cursus wordt gegeven door Sara Dubbeldam, duurzame modejournalist en merkstrateeg, en Anne van Veen, duurzaamheids- en contentadviseur.

 

Kosten: De 5-weekse cursus kost 297,80 excl. BTW.

Goals

Aan het einde van de cursus heb je dit bereikt:

✔ Je hebt een scherpe Brand Core ontwikkelt die de basis vormt voor een sterk merk;

✔ Je weet waar jouw kracht ligt, bent weer enthousiast over jouw bedrijf en hebt een duidelijke focus;

✔ Je weet hoe je het gat kunt dichten tussen jou en de duurzame consument;

✔ Je hebt op basis van de Donuteconomie een strategie ontwikkelt om (nog) duurzamer te ondernemen;

✔ Je hebt een concrete strategie op zak waardoor jij je nu volledig kan richten op hetgeen waar jij goed in bent en van geniet: impact maken en ondernemen!

 

Hoe werkt het?

Instagram

Mind The Gap vindt plaats via Instagram. De cursus bestaat uit vijf modules. Elke week uploaden we een nieuwe module.

inhoud

Via IGTV’s (korte talks of workshops), posts en Stories ontvang je alle kennis die je nodig hebt.

Oefeningen

Aan de hand van de modules ga je zelf aan de slag met oefeningen en korte workshops in het online Work Book dat je bij aanvang ontvangt.

Tijd

Je kunt de module volgen op een moment dat voor jou uitkomt. We raden je aan om één dagdeel (ochtend of middag) per week vrij te houden voor Mind The Gap.

Inhoud

van deze 5-weekse cursus

Wat zit er inbegrepen in de cursus?

✔ 5-weekse cursus bestaande uit 5 modules vol onderbouwde kennis, inzichten en concrete handvatten die je de rest van je leven kunt toepassen;

 

✔ Inspirerend digitaal naslagwerk (E-book) met alle lessen, opdrachten, workshops en tips;

 

✔ Je krijgt fysieke tools opgestuurd ter ondersteuning van de cursus, zoals het waardenspel en het grote Gap Canvas om jouw strategie op te bouwen;

 

✔ Talloze voorbeelden van succesvolle, duurzame bedrijven;

 

✔ Livesessie waarin je gericht vragen kunt stellen;

 

✔ 2 maanden extra toegang tot alle lessen en video’s.

Op welke manier onderscheid jij je als merk?

Wij helpen jou om in jouw kracht te staan!

 

Voor wie is deze cursus?

Je bent als impactmaker gestart met een onderneming. Je hebt een concreet product/dienst dat je in de markt wilt zetten, maar het ontbreekt aan focus en een duidelijke strategie.

 

 Je wilt duurzamer ondernemen maar hebt geen idee waar je moet beginnen of hoe je dit verder kan uitbouwen.

 

✔ Je werkt bij een duurzaam merk met een concreet product en je wilt jezelf (of samen met je collega’s als groep) strategisch ontwikkelen zonder een prijzig traject in te gaan met een derde partij.

✔ Je bent de passie kwijt voor jouw onderneming en weet niet wat je moet doen om consumenten in beweging te krijgen.

 

✔ Je bent tevreden met hoe jouw onderneming loopt, maar wilt blijven groeien – er zit nog veel meer in! 

 

✔ Je merkt dat de wereld verandert, je markt verzadigd en/of je klanten worden minder loyaal. Je zoekt naar houvast en nieuwe manieren om jouw doelgroep te bereiken. 

 

Waarom Mind The Map de moeite waard is:

 

 

 

✔ Je geeft jezelf de kans om eindelijk eens uit de dagelijkse sleur te stappen en vanuit beproefde methodes en op overstijgend niveau aan je bedrijf te werken.

 

✔ Je bespaart een hoop kosten. Doordat de cursus digitaal wordt gegeven, kunnen wij de prijs laag houden en jou toch alle expertise en tools geven die je nodig hebt.

 

✔ Je haalt je investering er in een mum van tijd uit, omdat je gericht en goed doordacht aan de slag kunt.

 

✔Je kunt Mind The Gap zowel als ZZP’er als met een groep (collega’s) volgen. Alle oefeningen zijn ontwikkeld om zowel individueel als in groepsverband uit te voeren.

 

✔ De kennis en tools die je ontvangt, neem je voor de rest van je ondernemersleven mee. Je kunt deze methode voor jezelf blijven herhalen.

 

✔ De cursus is een online community van ambitieuze duurzame ondernemers. We bieden je de mogelijkheid om andere duurzame ondernemers te leren kennen en onderling te sparren.

 Wie zit er achter
MIND THE GAP?

Sara Dubbeldam (@when_sara_smiles) is duurzame mode-journalist en merkstrateeg. Vanuit haar achtergrond in branding en communicatie ontwikkelde ze de merkpositionering en -strategie voor tientallen (duurzame) merken in de B2B- en B2C sector. Door haar huidige werk in de duurzame modewereld staat ze dagelijks in contact met zowel merken als de consument. Het valt haar op dat het bij veel kleinere duurzame merken wel goed zit met hun idealen, maar doordat de strategische bril ontbreekt, blijven ze klein. Zonde! In Mind The Gap bundelt ze al haar kennis over branding en leert ze je alles over merkstrategie, zonder dat je daar een heel (prijzig!) traject voor in hoeft. 

“Vanuit een concrete methode – iedereen kan het! – gaan we voor jou een scherpe merkkern neerzetten. Zodat je een betekenisvolle merkbasis hebt die mensen in het hart raakt en de tand des tijds doorstaat”.

 

Anne van Veen (@anne_vveen) is duurzaamheids- en contentadviseur en mede-oprichter van het platform @fair_friday. Als duurzaamheidsadviseur helpt zij bedrijven onder andere bij het vormen van een duurzame strategie en het realiseren van ketensamenwerkingen. Zo heeft zij onder andere meegewerkt aan het integreren van de donuteconomie in de Gemeente Amsterdam. Daarnaast heeft zij tijdens haar studie ‘Social Policy and Public Health’ een jaar onderzoek verricht naar het attitude-behaviour gap bij duurzame consumenten. De uitkomsten hiervan hebben veel inzichten gegeven over de knelpunten die consumenten ervaren bij duurzame aankopen. In Mind the Gap zal zij de lessen uit de praktijk en theorie bundelen, zodat jij een krachtige strategie kunt ontwikkelen voor jouw onderneming. 

 

“Duurzaam ondernemen vraagt niet simpelweg om het design van jouw product aan te passen, maar het design van jouw hele onderneming. Het gedachtegoed van de ‘Donuteconomie’ geeft mooie handvatten om dit te realiseren. Met deze cursus ontwikkel je een strategie om een duurzaam, gezond bedrijf te bouwen en het gat te dichten tussen
jou en de (potentiële) duurzame klant.”

Let’s close the gap!

Ben jij klaar om jouw bedrijf een boost te geven?
Om jouw merk sterk neer te zetten, jouw potentiële klanten (nog) beter te bereiken
en een strategie te ontwikkelen om in de kern een duurzaam bedrijf te zijn?